یک ابداع دیگر در حوزه روباتها: رباتی برای کار مشترک با انسان ها
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
 
 

صنایع کاوادا یک ربات انسان نما ابداع کرده که به صورت ویژه جهت کار کردن همراه با انسان ها طراحی شده است. این ربات که Nextage نام دارد، شاید اولین نمونه از نوع خود نباشد، اما خصوصیات آن کاملا قابل توجه و تاثیر گذار است و البته مهمتر از همه این که به صورت تجاری هم عرضه گردیده است.

Nextage به یک دوربین استریو سرعت بالا و دو بازو مجهز شده که هر بازو از ۱۲ مفصل تشکیل شده است‫.‬ وقتی یک همکار انسانی به ربات نزدیک می شود، ربات سریعا کار را برای امنیت بیشتر انسان متوقف می کند‫.‬

کاوادا توضیح می دهد که: «ما این ربات ها را تولید کرده ایم که همراه با انسان ها به کار بپردازند. و با آنها در یک محیط کاری مشارکت و همراهی داشته باشند. کارهایی که توسط انسان انجام می شود، شامل جابجایی اجسام بزرگ یا حرکت های خیلی سریع نیست. هدف ما کمک به ربات های صنعتی است تا کارها را همانند انسان ها انجام دهند. لذا انسانها با همکاری ربات ها بسیار خلاقانه تر می توانند عمل کنند.»

به نظر شما با چنین ابداعاتی، باید همانند شعار صنایع کاوادا، منتظر ساخت آینده بهتر باشیم؛ یا در نهایت چیزی شبیه پروژه اسکای نت و فیلم های ترمیناتور انتظارمان را می کشد؟


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 373
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 63067
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1